Podle generálního ředitele IKEA pro ČR Marka Feltla výše růstu tržeb trojnásobně překročila očekávání firmy. \"Na českém trhu s bytovým zařízením sledujeme oživení, které je způsobeno rostoucím zájmem zákazníků o bytové zařízení a posiluje i vnímání důležitosti domova. Pozitivní trend podporuje i vyšší zájem Čechů o vlastní bydlení a nové byty,\" uvedl.
Největší růst zajmu zákazníků zaznamenala IKEA u venkovního nábytku, produktů Dětské IKEA, bezpečnostních řešení a výrobků a osvětlení LED. Proti předcházejícímu období se jejich prodej zvýšil o desítky procent.
\"Chceme dále navyšovat náš podíl na českém trhu, investovat do zlepšení služeb zákazníkům a jejich zákaznických zkušeností i rozšiřovat naše podnikání,\" sdělil Feltl. Firma mimo jiné do sortimentu uvede více limitovaných a sezónních kolekcí a jako každý rok představí několik set produktových novinek.
První prodejnu švédská společnost v Česku otevřela v roce 1991 a nyní provozuje dva obchodní domy v Praze a po jednom v Brně a Ostravě. Skupina IKEA má celkem 345 obchodních domů ve 40 státech, přičemž 40 obchodních domů vlastní a provozují držitelé licence mimo společnost IKEA Group. Obchodní domy ročně navštíví 716 milionů zákazníků.