V automobilce nyní pracuje 3700 lidí, což je nejvíc od jejího vzniku. V květnu zahájila sériovou výrobu nové generace vozů Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Modernizace závodu pro výrobu nových modelů si vyžádala investice přes šest miliard korun.
Dnes firma vyhlásila desátý ročník grantového programu, kterým každoročně podporuje projekty neziskových organizací a firem v regionu z oblasti bezpečnosti, zdraví nebo ochrany životního prostředí. Letos automobilka překročila hranici 100 investovaných milionů. V minulých měsících firma provedla průzkum v regionu, ze kterého mimo jiné vyplynulo, že lidé mají zájem hlavně o podporu projektů z oblasti zdraví a bezpečnosti. Osloveno bylo 2500 respondentů, kromě Kolína také například z Kutné Hory, Velkého Oseku, Nymburka nebo Poděbrad.
\"Lidé působení automobilky v regionu z větší části vnímají pozitivně, nejčastěji kvůli novým pracovním příležitostem a podpoře rozvoje regionu. Malá část respondentů si myslí, že s příchodem automobilky se zvýšila kriminalita a dopravní zatížení města,\" řekla ČTK koordinátorka programu Monika Koťarová z TPCA.
První generace vozů se v TPCA vyráběla od roku 2005. Nová miniauta jsou k dostání ve tří- a pětidveřovém provedení a s odklápěcí střechou.
Kolínské automobilce TPCA loni meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun. Hlavním důvodem poklesu byly nižší prodeje a významná investice do přípravy výroby nových vozů. Letos by měly tržby automobilky vzrůst o osm procent.