\"Souvisí to s přípravou územního rozvoje Masaryčky, jde o první krok a další by měly následovat,\" uvedl Danko. Následující úpravy by podle něj ale neměla provádět Penta, ale Správa železniční dopravní cesty, která se stará o nádražní kolejiště. V současnosti budova podle Danka sloužila jako skladiště a České dráhy, které dům vlastní, s jejím zbořením souhlasily.
Samotný prodej drážních pozemků, na kterém závisí ambiciózní výstavba, ale stále ještě dohodnutý není. Brzdou jsou zejména spory o cenu, kterou mohou ČD po investorské společnosti požadovat a kterou upravuje smlouva z roku 2003.
Kvůli připravované výstavbě na Masarykově nádraží vznikla společnost Masaryk Station Development, v níž dráhy vlastní asi 34 procent a většinu má Penta. Ta má rovněž podle smlouvy předkupní právo na pozemky, které ČD považují za nepotřebné a chtějí je prodat.
V polovině letošního roku Penta uváděla, že má zájem koupit zhruba 15.000 čtverečních metrů pozemků za zhruba 400 milionů korun. Výpočet ceny vychází ze smlouvy z roku 2003, která stanovila cenu 7200 korun za čtvereční metr budoucích kancelářských a obchodních ploch.
Do vyjednávání se v září vložil i ministr dopravy Antonín Prachař, který po managementu dopravce požadoval, aby znovu prověřil smlouvy a podmínky, za nichž státní podnik parcely poskytne. Nepanuje shoda, zda je dohodnutá cena pro státní dráhy výhodná. Parametry dohodnuté ve smlouvě ale podle dřívějšího vyjádření managementu není prakticky možné měnit.
Stavět by se mělo ve třech lokalitách v okolí nádraží. První blok budov by měl podle plánů Penty vzniknout v ulici Na Florenci naproti obchodnímu centru Florentinum, které společnost postavila loni. Právě zde se demolovaná budova nachází. Druhý blok plánuje postavit mezi magistrálou a autobusovým nádražím a třetí částí je oblast pozemků v blízkosti ulice Hybernská, jejichž část patří České poště.