Soud rozhodl, že stávka neporušuje žádné zákony, ani není nepřiměřeně rozsáhlá, jak argumentovaly DB. Znamená to, že stávka vedená odbory s 20.000 členy s cílem prosadit zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby strojvůdců může pokračovat podle plánu až do pondělního rána, což představuje nejdelší stávku v poválečné historii německých železnic. Přihlížet může 196.000 zaměstnanců DB a miliony cestujících.
DB se proti verdiktu mohou ještě odvolat, šance na úspěch jsou však podle Reuters malé. Právníci DB u soudu ve Frankfurtu nad Mohanem uvedli, že stávka způsobuje německé ekonomice každý den škodu ve výši 100 milionů eur (2,8 miliardy korun).
Protestní akce postihla celé německé území a výrazně omezila provoz dálkových a regionálních vlaků. Ve většině německých velkoměst se zcela zastavila také široce rozšířená městská železnice. DB se snaží zajistit alespoň částečný provoz pomocí strojvůdců, kteří nejsou organizováni v odborovém svazu GDL. V omezené míře jezdí i nákladní vlaky, hlavně s uhlím do elektráren. Německá nádraží jsou kvůli stávce téměř prázdná, cestující většinou předem zvolili jiný způsob dopravy