V příštích dnech bude na trh uvedena třetí generace vozu Škoda Fabia, v lednu potom nová Škoda Fabia Combi. \"S novou generací modelu Fabia pokračujeme v největší modelové ofenzívě v historii značky. První reakce na náš nový malý vůz ze strany médií, prodejců a zákazníků jsou veskrze pozitivní a naplňují nás optimismem,\" uvedl Werner Eichhorn zodpovědný za prodej a marketing automobilky.
V západní Evropě vzrostly říjnové dodávky vozů Škoda zákazníkům o sedm procent na 34.700 aut. V Německu, na největším evropském trhu značky, zvýšila Škoda počet dodávek zákazníkům na 12.800 vozů, což představuje nárůst o 5,1 procenta.
Ve východní Evropě dodala Škoda v říjnu zákazníkům 10.800 vozů, což je o 600 méně než v říjnu 2013. Na svém třetím největším trhu, v Rusku, Škoda letos v říjnu prodala 7400 vozů, což je meziročně o 5,5 procenta více.
Ve střední Evropě dodala Škoda minulý měsíc zákazníkům 13.200 automobilů, což v porovnání se stejným měsícem roku 2013 představuje nárůst o 10,9 procenta. Na domácím českém trhu si značka v říjnu polepšila o 12,2 procenta na 6400 prodaných vozů.
Na svém největším světovém trhu, v Číně, dosáhla Škoda v říjnu druhého nejlepšího prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007. Prodalo se tam 25.600 vozů, o 19,1 procenta více než loni v říjnu. \"Jako trefa do černého se s nárůstem o 15,6 procenta ukázala nová Škoda Octavia, která se v říši středu představila v polovině roku 2014,\" uvedla Škoda Auto.
Mladoboleslavská automobilka v prvních devíti měsících roku zvýšila provozní zisk meziročně o tři čtvrtiny na 651 milionů eur, což je v přepočtu zhruba 18 miliard Kč. Tržby se zvýšily o 19,3 procenta na 8,8 miliardy eur (244 miliard Kč). Celosvětově společnost prodala rekordních 774.100 aut, což je o 13 procent více než loni. Vedle zvýšení počtu prodaných aut přispělo ke zlepšení výsledku snížení výrobních nákladů a kombinace dalších efektů. Prvních devět měsíců roku 2013 bylo ovlivněno i náběhem výroby nové generace modelu Octavia, který je nejprodávanější řadou.