Práce na rekonstrukci zhruba 28 kilometrů dlouhého úseku trati začaly letos v srpnu a naplánovány jsou na dva roky. Modernizace trati přijde na zhruba 880 milionů korun. Nestaví se jen nová nástupiště, projekt počítá i s rekonstrukcemi a zabezpečením přejezdů, modernizuje se sdělovací a zabezpečovací technika. \"Rekonstrukce úseku je nezbytná pro další rozvoj regionu. Jejím výsledkem bude především rychlejší a bezpečnější cesta mezi Libercem a Tanvaldem. Mimo jiné to umožní i požadovaný třicetiminutový interval vlaků,\" řekl již dříve ČTK generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý.
Podle Blažka byly mezi Jabloncem a Tanvaldem kompletně vyměněny koleje s výjimkou krátkého úseku ve Smržovce. \"Cestování vlakem tak je nejen bezpečnější, ale hlavně daleko pohodlnější, zcela zmizelo cestujícím dobře známé poskakování vlaku na propadlých stycích kolejnic,\" konstatoval. Lepší trať umožnila zvýšit rychlost z 50 kilometrů v hodině o pět až deset kilometrů. \"Více vedení trati v ostrých obloucích a členitém terénu s několika tunely a viaduktem neumožňuje,\" vysvětlil Blažek.
Opravy a také výluky budou pokračovat i v příštím roce, to jsou plánovány podobné opravy na frekventovaném úseku z Liberce do Jablonce a dokončen bude také chybějící úsek u Smržovky. Zásadní modernizace také čeká zastávku v Tanvaldě, kde vystupuje nejvíc lidí. Od dubna do června tak vlaky na frekventované trati z Liberce do Jizerských hor a Krkonoš znovu nahradí autobusy. \"Výsledkem bude ale zásadní zlepšení kvality cestování moderními vlaky po celé opravené trati,\" poznamenal Blažek. Vlaky by měly v budoucnu jezdit ne v hodinových intervalech jako nyní, ale každou půlhodinu. Do obnovy tratí v Libereckém kraji SŽDC plánuje investovat v letech 2014 a 2015 bezmála 1,5 miliardy korun.