Soukromá společnost vlastněné podnikateli Jiřím Šimáněm a Jaromírem Šmejkalem využila uvolnění dosavadních striktních omezení, které povolovaly na trhu mezi oběma metropolemi podnikat pouze jedné společnosti z každé země. Od března 2015 by se ale na trasu mohly vydat další dva dopravci. Z ruské strany už zájem o linku projevila společnost Transaero.
Vstup nových společností má nabourat monopol Českých aerolinií a ruského Aeroflotu, což by podle leteckých odborníků mělo snížit ceny letenek mezi oběma metropolemi. Uvolnění pravidel se zatím týká pouze linky mezi oběma hlavními městy, u ostatních destinací v Rusku stále platí dosavadní režim, kdy může létat pouze jediný dopravce z každé země. České i ruské úřady nicméně pokračují v jednání o nové dohodě, která by liberalizovala celý trh, uvedlo dříve ministerstvo dopravy.
České aerolinie exkluzivních přepravních práv do Ruské federace v minulosti hojně využívaly a na linky do Ruska a okolních destinací tuzemský dopravce přesunul velkou část svých leteckých kapacit. Kvůli bezpečnostní krizi na východní Ukrajině, ekonomickým sankcím a oslabení rublu nicméně na těchto spojeních během letošního roku výrazně ubylo cestujících.
Travel Service, který postupně vytlačil státní aerolinie z pozice jedničky na leteckém trhu, se do ČSA chystá vstoupit majetkově. Společnost využila opce na akcie minoritního vlastníka ČSA, společnosti Korean Air, od které chce koupit 34procentní podíl akcií Českých aerolinií. Uzavřený obchod ale ještě musí schválit Evropská komise a antimonopolní úřady Ruska, Ukrajiny a Izraele, což jsou země, ve kterých zúčastněné společnosti podnikají.