Za říjen se v Číně prodaly méně než dva miliony osobních a nákladních automobilů. Z toho prodej osobních vozů se zvýšil o 6,4 procenta a zaznamenal podobné tempo růstu jako v září.
Za prvních deset měsíců roku se v Číně prodalo 18,90 milionu nových vozů, což bylo o 6,6 procenta více než ve stejném období loňského roku. Letošní tempo růstu je podstatně pomalejší proti loňskému celoročnímu nárůstu o 14 procent.
Čína již v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. Přední světové automobilky se snaží expanzí v Číně a na dalších rozvíjejících se trzích kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích.
V letošním třetím čtvrtletí rostla čínská ekonomika o 7,3 procenta, což byl její nejpomalejší růst za pět let. Druhá největší ekonomika světa se tak vrátila ke zpomalování, které ve druhém čtvrtletí přerušila stimulační opatření vlády.
V loňském roce se v Číně prodalo téměř 22 milionů aut. Čína se tak stala první zemí, kde roční prodej překročil hranici 20 milionů.