\"Komise přezkoumala dopady navrhované akvizice na hospodářskou soutěž a zjistila, že na všech ovlivněných trasách, s výjimkou trasy Řím - Bělehrad, transakce nevyvolává vážné obavy z narušení hospodářské soutěže,\" uvádí se v prohlášení. Letecké společnosti se proto vzdají některých svých letištních slotů, tedy práv na přílety a odlety z letiště v určitou hodinu, na této trase.
Převzetí podílu v Alitalii je součástí záchranného plánu pro italské aerolinky v objemu 1,76 miliardy eur (48,7 miliardy Kč). Dohoda znamená záchranu pro italského vlajkového přepravce, který se v posledním desetiletí potácel na pokraji bankrotu a přežíval jen díky státní pomoci. Loni se ztráta Alitalie zdvojnásobila na 569 milionů eur.
Smlouvou se Etihad Airways otevře čtvrtý největší trh letecké přepravy v Evropě. Etihad vznikla před deseti lety a patří mezi nejrychleji rostoucí na světě. Masivně rozšiřuje flotilu letadel a vlastní podíly ve společnostech Air Berlin, Air Seychelles, Virgin Australia, Aer Lingus či Jet Airways.
Alitalia vznikla před 68 lety. Pouze několikrát se jí podařilo dosáhnout celoročního zisku a před svou privatizací v roce 2008 opakovaně potřebovala státní pomoc.