Džusy a ovocné nápoje tvoří 14 procent celkové spotřeby nealkoholických nápojů v Česku a na Slovensku. Letos meziročně tato kategorie vzrostla o devět procent.
Nabídka Kofoly se od ledna rozšíří o džusy, nektary, nesycené ovocné nápoje, ledové čaje, ledové kávy a isotonické nápoje značek Rauch Happy Day, Ice tea, Bravo, Nativa, Cafemio, Isotonic či Yippy. Kofola získá právo distribuovat tyto značky do restaurací i do maloobchodu a takzvaného impulsního prodeje, kam se řadí například benzínové pumpy.
Nápojářské skupině Kofola v prvním pololetí letošního roku klesly meziročně tržby o 4,5 procenta na 3,054 miliardy korun. Hrubá marže jí však vzrostla o 12,3 procenta na 1,114 miliardy korun. Pokles tržeb podle zástupců firmy způsobila klesající spotřeba nápojů zejména v Polsku, ale i tlak firmy na zvýšení marže.