Podání návrhu dnes novinářům generální ředitel společnosti ICOM transport Zdeněk Kratochvíl potvrdil. \"Dvouletá zakázka byla zcela netransparentní, krajem byly osloveny jen určité společnosti, přestože byly jiné společnosti, které nabízely kvalitnější a levnější dopravu, čímž přišel kraj o několik desítek milionů korun,\" řekl. Dopravce si od napadení zakázky slibuje, že viník bude muset vzniklou škodu kraji uhradit. \"Kraj by měl co nejrychleji vyhlásit transparentní řízení na tu zkrácenou dobu,\" dodal Kratochvíl.
Liberecký kraj chtěl původně vybírat dopravce na deset let, tendr za čtyři miliardy korun na zajištění dopravy od 14. prosince 2014 ale ÚOHS zrušil. I když se Liberecký kraj proti rozhodnutí odvolal, nemohl podepsat s vítězi včas smlouvy, a musel proto zajistit jiné řešení. Zastupitelé dali přednost prodloužení smluv s dosavadními dopravci, i když by zapojení ICOM znamenalo úsporu zhruba pěti milionů korun. Vstup nového dopravce, který dosud není zapojen v integrovaném systému, považovali u krátkodobé zakázky za rizikový. \"Smlouvy jsou uzavřeny na dva roky s šestiměsíční výpovědní lhůtou,\" řekl Mastník.
Na Českolipsku by měla příští dva roky zajišťovat veřejnou dopravu ČSAD Česká Lípa, za kilometr má dostat v průměru 29,50 Kč. Za rok by tak měl kraj na této smlouvě ušetřit ve srovnání s letošním rokem téměř 8,25 milionu korun. Na Liberecku a Frýdlantsku má dál jezdit ČSAD Liberec, které nabídlo průměrnou cenu za kilometr 29,30 Kč, což představuje roční úsporu téměř 9,5 milionu korun. Dopravu na Semilsku má zajistit BusLine za 30,30 Kč na kilometr, zhruba o devět milionů korun levněji než letos. Celkově by měl kraj ušetřit 27 milionů korun.