RegioJet plánoval spustit na Slovensku nedotovanou autobusovou linku z Bratislavy přes Nitru do Banské Bystrice. Už během posuzování žádosti se majitel RegioJetu Radim Jančura dostal do sporu s BSK. Jančura s odvoláním na právní posudek již před dvěma týdny tvrdil, že úřad postupoval v řízení protizákonně.
\"Rozhodně nesouhlasíme s rozhodnutím Bratislavského samosprávného kraje, který nám vydal nesouhlasné stanovisko k udělení licence. V současné době připravujeme veškeré podklady pro podání odvolání na ministerstvo dopravy. Zároveň jsme podali žádost o licenci na samosprávný kraj v Banské Bystrici,\" reagoval Jančura na rozhodnutí BSK.
Dopravci na Slovensku musejí získat licenci na běžnou autobusovou linku i v případě, že ji hodlají provozovat na vlastní komerční riziko. K žádosti se vyjadřují dotčené kraje.
Jančura upozornil, že RegioJet získal souhlasná stanoviska všech příslušných krajů. BSK podle něj ale protiprávně požádal Nitranský samosprávný kraj o nové stanovisko, ve kterém se tento kraj k autobusové lince RegioJetu už postavil zamítavě.
BSK už dříve uvedl, že podle zákona může vydat licenci jen se souhlasem všech dotčených krajů. Tvrdil také, že Nitranský kraj v prvním vyjádření neuvedl, zda s udělením licence RegioJetu souhlasí, nebo nikoliv.
RegioJet plánoval zavést 14 autobusových spojů z Bratislavy do zhruba 90 kilometrů vzdálené Nitry denně; polovina spojů by pak pokračovala do Banské Bystrice na středním Slovensku. Stejný počet autobusů by firma provozovala i v opačném směru. Firma chtěla cestující vozit za nižší ceny, než na trase nyní účtuje konkurence.
RegioJet na Slovensku v současnosti zajišťuje státem dotovanou vlakovou dopravu na regionální trati z Bratislavy do Komárna a v prosinci hodlá zahájit dálkovou vlakovou přepravu mezi Bratislavou a Košicemi. Dopravce patří do skupiny Student Agency, která kromě jiného provozuje mezinárodní autobusové linky mezi Českou republikou a Slovenskem. Spory v minulosti provázelo i zavádění autobusových linek Student Agency v Česku.