\"Všechny tři nové jednotky dodáme do 19 až 36 měsíců od podpisu smlouvy. Podařilo se nám navázat na naše starší dodávky a pokračuje tedy omlazování zdejšího vozového parku,\" uvedl Urbanec.
Nízkopodlažní klimatizované soupravy, které mohou jet rychlostí až 160 km/h, budou nasazeny na trase z Vilniusu do běloruského Minsku. \"S tím souvisí i technické úpravy dosavadního provedení vlaku jako je doplnění o systém měření spotřeby elektřiny, úprava vnitřního uspořádání a provedení sedadel, doplnění soupravy o oddíl pro vlakvedoucí, audiovizuální systém, úprava kamerového systému a instalaci regálů pro rozměrná zavazadla,\" uvedl obchodní ředitel Ivo Gurňák.
Vlaky jsou navrženy, aby vyhovovaly specifickým podmínkám pobaltského provozu, tedy velkému rozpětí teplot i vysoké vlhkosti vzduchu.
Dvoupodlažní jednotky vyráběné ve Škodovce jezdí kromě Litvy i v ČR s označením CityElefant a vidět jsou i na Slovensku nebo Ukrajině. Ve Škodě Vagonka v Ostravě nyní pracují na vývoji a výrobě vysokokapacitních dvoupodlažních vlaků pro Deutsche Bahn, které začnou vozit cestující v Bavorsku už od konce roku 2016.