\"Jde o první modernizovaný úsek nejdůležitější dopravní tepny České republiky. Věřím, že se nám podaří do budoucích let pokračovat rychlejším tempem, než tomu bylo doposud,\" uvedla Soňa Křítková pověřená řízením ŘSD. Celkem totiž ŘSD v roce 2013 zahájilo výstavbu čtyř úseků. Práce na dvou z nich se ale výrazně opozdily a budou tak pokračovat i napřesrok.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je kvůli ulehčení uzavírek rozdělená na 21 úseků, které se mají opravovat postupně.
Loni začali na dálnici D1 silničáři opravovat první čtveřici úseků mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi, Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Na posledních dvou jmenovaných budou práce pokračovat i napřesrok. Kromě toho chce úřad zahájit práce na dalších třech úsecích, Hvězdonice-Ostředek, Měřín-Velké Meziříčí západ a Ostrovačice-Kývalka.