Počasí způsobilo opoždění menší části dodávek potravinářských produktů. \"Poměr nedodávek se pohybuje mezi pěti a sedmi procenty,\" uvedl mluvčí Svazu průmyslu a dopravy Milan Mostýn.
\"Nezaznamenali jsme výraznější potíže spojené s počasím. Ani z pohledu absence zaměstnanců, ani z pohledu zásobování závodu,\" uvedl mluvčí kolínské automobilky TPCA Radek Kňava. Také Škoda Auto podle mluvčího Davida Šikuly zatím zpoždění dodávek nezaznamenala, firma vyrábí bez omezení.
Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku nemohla kvůli ledovce v pondělí odpoledne a v noci na dnešek vyrábět. Do továrny nedorazily kamiony s materiálem, které uvízly na zledovatělých silnicích.
V závodech společnosti Siemens k žádným změnám v důsledku počasí nedošlo. \"Někteří pracovníci včera (v pondělí) a dnes nastoupili na směnu později, ale většinou se jednalo o jednotlivce a zpoždění v řádech minut, které nemělo na celkový provoz našich závodů vliv,\" uvedla mluvčí firmy Lenka Bernklauová.
Stavební firmy současná jednodenní kalamita neovlivnila. Většina venkovních prací je totiž v prosinci kvůli zimě dávno přerušená, dělají se jen takové věci, kterým teploty kolem mrazu nevadí, řekli ČTK zástupci největších stavebních společností. Mírné problémy přiznal jen Metrostav. \"Měli jsme starosti s některými jeřáby, na jejichž lanovnicích byla námraza. Během malé chvíle jsme však led obouchali a jeřáby se nám podařilo rozeběhnout,\" řekl mluvčí Metrostavu František Polák.
Některé stavební firmy však už své zaměstnance instruovaly, aby si na náledí dávali větší pozor. \"Vzhledem k počasí v posledních dnech dbáme na to, aby zaměstnanci zvýšili svou opatrnost. Bezpečnost všech osob na stavbě je pro nás prioritou,\" vzkázala mluvčí Skansky Lucie Laňková. Podle mluvčího jihlavského holdingu PSJ Miroslava Fukse by stavební zakázky ohrozily teprve výrazně vyšší mrazy s teplotami hluboko pod mínus 20 stupňů Celsia.
Podle analýzy PwC nejsou mnohé firmy na na krizové události, jako je ledovka, dobře připraveny. Pouze pětina podniků disponuje adekvátně zpracovaným krizovým plánem, který by umožnil efektivně reagovat na obdobné kalamity. \"Bohužel i u velkých společností se v naší praxi setkáváme s tím, že bezpečnost zaměstnanců během kalamitních situací nestojí na prvním místě. Velkou slabinou je i komunikace, jak v takových případech postupovat,\" uvedl partner v oddělení Řízení rizik společnosti PwC Tomáš Kuča.