Největší americká automobilka General Motors (GM) zvýšila v USA prodej o 6,5 procenta na 225.818 vozů. Analytici přitom odhadovali pouze na 217.462 vozů. Prodej domácího konkurenta Chrysler stoupl o více než 20 procent, zatímco rivalovi Ford prodej o téměř dvě procenta klesl.
\"Nižší ceny benzinu pomáhají celému trhu,\" řekl mluvčí GM Jim Cain. Dodal, že k růstu prodeje přispívá i silná ekonomika, lepší spotřebitelská důvěra, růst mezd a pokles nezaměstnanosti.
Údaje o listopadovém prodeji v USA dnes postupně zveřejňují i zahraniční automobilky. Japonská Toyota, která je největším výrobcem automobilů na světě, například ohlásila zvýšení prodeje o tři procenta na 183.343 vozů. Zhruba tříprocentní nárůst odbytu v USA zaznamenala také největší evropská automobilka Volkswagen.
Údaje o prodeji automobilů jsou indikátorem celkových spotřebitelských výdajů, které zajišťují více než dvě třetiny ekonomické aktivity Spojených států. Výzkumná společnost LMC Automotive předpokládá, že v celém letošním roce se v USA prodá 16,4 milionu aut. Prodej by tak měl stoupnout o zhruba pět procent z loňských 15,6 milionu vozů.