Díky modernizaci se rozšířilo kolejiště při výjezdu ze stanice ve směru na západ na dvě dvojkolejné tratě, na koridorovou do Chebu a na trať s projektovanou rychlostí 200 kilometrů za hodinu směrem do Domažlic a za hranice. \"Pro dopravu to znamená zrychlení a zbezpečnění, ale veškeré parametry stavby budou využité, až bude hotový celý komplex staveb uzlu Plzeň,\" uvedl Kraus.
Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodů na obě strany do města a k zastávkám MHD se v Plzni čekalo 20 let. \"Právě podchody do Šumavské a Železniční ulice a jejich celková rekonstrukce byly nejpodstatnější z pohledu cestujících,\" řekl Kraus.
Nově se vybudovalo nebo opravilo osm železničních mostů. Nejdelší byl přes Radbuzu, jehož rozpětí je 116 metrů a je výjimečný tím, že je zatím jediný tříkolejný ve správě SŽDC. Vznikla nová a rekonstruovaná nástupiště ve stanici Plzeň-Jižní předměstí.
Letos v říjnu začala na plzeňském hlavním nádraží druhá etapa přestavby uzlu, oprava kolejí a nástupišť ve východním směru na Prahu. Jde o investici za 1,68 miliardy korun. \"Od konce příštího roku by tak stanice Plzeň mohla plnohodnotně plnit funkci nejdůležitější křižovatky v regionu na třetím tranzitním koridoru. Po rekonstrukci budou vlaky projíždět Plzní až čtyřikrát rychleji, tedy až osmdesátkou,\" řekl šéf SŽDC Pavel Surý. Při stavbě, která skončí nejpozději v březnu 2016, se kompletně rekonstruuje východní část stanice, obnoví se dva mosty.
Na přestavbu pražského zhlaví, tedy směry na Prahu, České Budějovice a Žatec, naváže poslední etapa, přestavba dvou velkých mostů Mikulášská, západního zhlaví a jižní části kolejiště. Stavba za zhruba jednu miliardu korun potrvá dva roky. Všechny tři stavby podpoří evropský operační program Doprava I a II.
Na III. koridoru už jsou hotové části Plzeň - Cheb, Beroun - Zbiroh a Zbiroh - Rokycany. Nyní se buduje úsek Rokycany - Plzeň a průjezd Plzní. Celá západní větev z Prahy do Chebu, stavba za více než 30 miliard Kč, zkrátí dobu cestování z Prahy do Plzně na polovinu pod hodinu.