\"Spouštíme největší program modernizace infrastruktury v dějinách firmy,\" řekl Kefer. \"Do konce roku 2019 vyměníme 17.000 kilometrů kolejí a 8700 výhybek. Renovováno bude přinejmenším 875 mostů,\" doplnil. Celá německá železniční síť dosahuje délky zhruba 33.000 kilometrů.
Rozsáhlá modernizace železniční infrastruktury vychází z dohody mezi DB a německým státem. Ten uvolnil dodatečné finanční prostředky pro investice státní firmy pod podmínkou zlepšení nabídky železničních spojů.
DB se v posledních letech potýkají s úbytkem zákazníků. Jejich hlavním konkurentem je rychle rostoucí segment dálkové autobusové dopravy, která často nabízí na stejných trasách nižší ceny. V dálkové dopravě navíc pověst DB jako spolehlivého dopravce poškozují zpoždění vlaků. Loni jejich úhrnná délka dosáhla 3,79 milionu minut, což je nejvíc od začátku měření v roce 2004.