Značka VW utrpěla v listopadu letošní nejhlubší pokles prodeje

08.12.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Berlín 8. prosince (ČTK) - Vlajková značka německé automobilky Volkswagen utrpěla v listopadu nejhlubší pokles prodeje v tomto roce. Dodávky vozů VW zákazníkům se snížily meziročně o čtyři procenta na 508.000 automobilů, sdělila dnes firma. Oslabení zdůvodnila poklesem poptávky po automobilech ve východní Evropě a Latinské Americe a uvedením nových modelů na trh na konci měsíce.

Prodej vozů VW neroste už čtvrtý měsíc po sobě. V říjnu se snížil o 0,4 procenta a v předešlých dvou měsících stagnoval. K poklesu prodeje minulý měsíc přispěl příchod nové verze modelu Passat, který je druhým nejprodávanějším vozem značky po modelu Golf. Nové passaty dorazily k dealerům ale až poslední týden listopadu, takže zákazníci po většinu měsíce vyčkávali s nákupy, upozorňuje agentura Reuters.

Odbyt vozů ve střední a východní Evropě klesl od ledna do listopadu o 8,4 procenta, což byl důsledek zvýšeného politického rizika v regionu. Odbyt značky VW v Rusku se propadl o 20 procent, uvedla firma. V Latinské Americe se prodej VW za prvních 11 měsíců roku snížil o 18 procent.

VW je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen. Škoda Auto v listopadu dodala zákazníkům 90.200 vozů, což bylo meziročně o 10,1 procenta více. Od ledna do konce listopadu dodala 955.300 aut a letos by poprvé měla překročit hranici jednoho milionu.

Skupina Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK