\"Poprvé ve své 119leté historii dnes Škoda Auto dosáhla magické hranice jednoho milionu vozů vyrobených za jeden rok,\" uvedl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. Základem růstu produkce a odbytu je podle něj největší modelová nabídka v historii značky.
Od roku 2010 automobilka svou paletu vozů významně obnovila a rozšířila některé oblasti podniku, zejména hlavní výrobní závod v Mladé Boleslavi. Od roku 1991, kdy automobilka vyráběla pouze model Favorit, vzrostly dodávky zákazníkům Škody na šestinásobek. Nyní má sedm modelových řad a více než 40 modelových variant.
\"Důležitým pilířem růstu bylo v posledních letech etablování značky na nových, zejména mimoevropských trzích. Na počátku 90. let byla česká automobilka ještě jednostranně zaměřena na domácí trh a země střední a východní Evropy. Dnes Škoda prodává své produkty ve více než 100 zemích celého světa,\" uvedla automobilka.
Od roku 2010 je nejsilnějším trhem Škody Čína. V prvních 11 měsících letošního roku přispěl čínský trh k celkovým prodejům značky zhruba jednou čtvrtinou. Škoda tam vyrábí šest modelů. Škoda vyrábí své vozy také v Rusku, Indii, na Slovensku, v Kazachstánu a na Ukrajině.
Mladoboleslavská automobilka v prvních devíti měsících letošního roku zvýšila provozní zisk meziročně o tři čtvrtiny na 651 milionů eur, což je v přepočtu zhruba 18 miliard Kč. Tržby se zvýšily o 19,3 procenta na 8,8 miliardy eur (244 miliard Kč). Vedle zvýšení počtu prodaných aut přispělo ke zlepšení výsledku snížení výrobních nákladů a kombinace dalších efektů. Prvních devět měsíců roku 2013 bylo ovlivněno i náběhem výroby nové generace modelu Octavia, který je nejprodávanější řadou.