Šéf marketingu Prazdroje: Český pivní trh se letos vrátil k růstu

12.12.2014 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Plzeň 12. prosince (ČTK) - Český pivní trh se letos po několika letech propadu vrátil k pomalému růstu, který by se měl pohybovat mezi jedním až dvěma procenty. Ještě lepší zprávou je, že je tažený ležáky (11 a 12stupňovými pivy), tedy typickými českými nápoji, jejichž nárůst by měl být letos mezi třemi až čtyřmi procenty, řekl dnes ČTK marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Grant McKenzie.

 

Konkrétní zvýšení prodeje největšího českého pivovaru neuvedl, ale řekl, že skupina roste víc než trh. \"Letos rosteme nejvíce za posledních pět let a budeme mít také největší podíl na trhu, který se blíží k 50 procentům,\" uvedl. Podle něj je Prazdroj nejvíce spokojený z růstu prodeje i podílu v pohostinství, do čehož před pěti lety při začátku krize začal investovat a pomáhá hostinským navracet lidi ho restaurací. \"Naše aktivity, inovace i cenová strategie vychází,\" řekl. Za minulých pět let klesl v ČR podíl prodeje čepovaného piva na 42 procent.

\"Celý letošní růst je tažený pivy a už ne inovativními nápoji (jako jsou ovocná piva - radlery, cidery a podobně),\" uvedl. Vyšší prodej ležáků cítí skupina u vlajkové lodi Pilsner Urquell, u ryze hořké dvanáctky Radegast i u jedenáctek Velkopopovický Kozel a Excelent, moderním nápojem, který úspěšně cílí na mladé od 18 do 30 let.

Celý trh radlerů se naopak podle McKenzieho letos propadne o zhruba 30 procent, ale Prazdroj mírně poroste. Důvodem je fakt, že jeho nealkoholický ovocný Birell, který má 91 procent trhu ochucených nealkoholických piv ČR, posílí meziročně o pětinu; jedničkou je letošní novinka se zázvorem. \"Dochází k výraznému obratu k nealkoholickým radlerům,\" uvedl.

Nejvýrazněji, o 650 procent, posiluje cider Kingswood, který Prazdroj uvedl na trh loni v červenci a nyní má podíl na trhu kolem 50 procent; díky němu Prazdroj získává úplně nové zákazníky.

Ve střední kategorii Prazdroj také letos posílil, a to díky Kozlu - jedenáctce a černému. Velmi dobře se prodává Gambrinus nepasterizovaný. \"Tam, kde ho nasadíme, jdou tržby nahoru. Tyto značky velmi pomáhají podpořit prodeje v restauracích. Jsem naprosto přesvědčený, že pivo má silný potenciál růstu,\" uvedl. V hospodách se lidé přiklánějí více k jedenáctkám a dvanáctkám na úkor desítek. Ty jsou ale letos více stabilní než v letech 2010 až 2012.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK