Konkrétní zvýšení prodeje největšího českého pivovaru neuvedl, ale řekl, že skupina roste víc než trh. \"Letos rosteme nejvíce za posledních pět let a budeme mít také největší podíl na trhu, který se blíží k 50 procentům,\" uvedl. Podle něj je Prazdroj nejvíce spokojený z růstu prodeje i podílu v pohostinství, do čehož před pěti lety při začátku krize začal investovat a pomáhá hostinským navracet lidi ho restaurací. \"Naše aktivity, inovace i cenová strategie vychází,\" řekl. Za minulých pět let klesl v ČR podíl prodeje čepovaného piva na 42 procent.
\"Celý letošní růst je tažený pivy a už ne inovativními nápoji (jako jsou ovocná piva - radlery, cidery a podobně),\" uvedl. Vyšší prodej ležáků cítí skupina u vlajkové lodi Pilsner Urquell, u ryze hořké dvanáctky Radegast i u jedenáctek Velkopopovický Kozel a Excelent, moderním nápojem, který úspěšně cílí na mladé od 18 do 30 let.
Celý trh radlerů se naopak podle McKenzieho letos propadne o zhruba 30 procent, ale Prazdroj mírně poroste. Důvodem je fakt, že jeho nealkoholický ovocný Birell, který má 91 procent trhu ochucených nealkoholických piv ČR, posílí meziročně o pětinu; jedničkou je letošní novinka se zázvorem. \"Dochází k výraznému obratu k nealkoholickým radlerům,\" uvedl.
Nejvýrazněji, o 650 procent, posiluje cider Kingswood, který Prazdroj uvedl na trh loni v červenci a nyní má podíl na trhu kolem 50 procent; díky němu Prazdroj získává úplně nové zákazníky.
Ve střední kategorii Prazdroj také letos posílil, a to díky Kozlu - jedenáctce a černému. Velmi dobře se prodává Gambrinus nepasterizovaný. \"Tam, kde ho nasadíme, jdou tržby nahoru. Tyto značky velmi pomáhají podpořit prodeje v restauracích. Jsem naprosto přesvědčený, že pivo má silný potenciál růstu,\" uvedl. V hospodách se lidé přiklánějí více k jedenáctkám a dvanáctkám na úkor desítek. Ty jsou ale letos více stabilní než v letech 2010 až 2012.