Projektový manažer mýtného systému měl podle ministerstva dopravy zpracovat analýzu technologického vývoje v této oblasti v příštích deseti letech a jejich možné využití v systému výběru mýtného. Následně měl vypracovat zadávací dokumentaci k tendru na provoz mýta. Výběr projektového manažera už měl vítěze, ministerstvo ale koncem listopadu připustilo námitku vyloučeného uchazeče. Nabídkami se tak měla znovu zabývat výběrová komise.
Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je jedním z hlavních úkolů nového ministra. Ťok už dříve řekl, že se před vypsáním tendru chce podívat, jak fungují mýtné systémy v jiných zemích. Není pro rozšiřování množství placených úseků silnic, protože stav komunikací se nezlepšil.
Dosavadní průtahy v tendru nahrávaly současnému dodavateli. Stát by zřejmě musel s firmou Kapsch dohodnout prodloužení kontraktu, pokud se mu nepodaří najít včas provozovatele v řádném výběrovém řízení.