\"Doufáme, že letošek bude od roku 2009 nejúspěšnější. Po období krize by to měl být rok oživení poptávky,\" řekl Beránek. Podle Černého je znát, že spotřebitelé mají větší odvahu utrácet, což je vidět i na maloobchodních tržbách, které se po pěti letech začaly zvyšovat. Podle Beránka se také do prodejů sektů promítá růst maloobchodních tržeb, spotřebitelské důvěry i důvěry investorů v českou ekonomiku.
\"Máme to docela slibně rozjeté, ale posledních 14 dní je velmi důležitých. Myslím si, že kategorie sektů letos opět trochu naroste,\" řekl Černý. Výroba sektů ve Starém Plzenci měla končit dnes, ale nakonec to bude až 22. prosince. Firma je připravena vyrábět také o den později i mezi svátky. \"Zatím bylo díky vyšší poptávce rozhodnuto o dodatečné výrobě až 300.000 lahví sektů,\" uvedl Beránek.
Také prodej značek tichých vín je velmi dobrý a neomezuje ho ani odliv části spotřebitelů ke stáčeným vínům do trafik a jiných prodejen. Víno Mikulov má zatím více než dvacetiprocentní nárůst, Chateau Bzenec přes deset procent. Habánské sklepy už třetím rokem atakují dvouciferný růst. Podle ředitelů jsou nejrychleji rostoucí značkou na trhu a s prodejem téměř 4,5 milionu lahví lídrem trhu.
Po letech, kdy skupině klesal objem prodaných vín kvůli poklesu prodejů stolních vín, se trend před dvěma lety obrátil a nárůst v jakostních a přívlastkových vínech už je rychlejší, než je propad ve stolních vínech, jejichž podíl už nedosahuje ani deseti procent.
Letošním problémem byla slabá úroda moravských hroznů. \"Množstevně to byl podprůměrný rok. Ještě v srpnu jsme cílili na 11 milionů kilogramů zpracovaných hroznů a ve finále to bylo pouhých osm,\" uvedl Beránek. Skupina tedy nebude mít tolik vína u odrůd, po nichž je vysoká poptávka. Ze stejných důvodů neuvede příští rok na trh některé nové odrůdy, například muškát moravský v řadě Chateau Bzenec.