Tunel Blanka, jehož stavbu provází problémy, vyjde na 37 miliard korun, tedy o zhruba šest miliard více, než bylo plánováno. Po několika odkladech by se podle stávajícího vedení města měl řidičům otevřít v březnu nebo v dubnu.
Praha správci stavby neplatí tři roky. Vloni kvůli tomu IDS skončila v provozní ztrátě, tvrdí mluvčí. Dlužné částky měl řešit rozhodčí soud. Kvůli odchodu členů rozhodčího senátu se ale jednání protáhlo a IDS podle Kočiše není ochotna dál čekat. Arbitráž kvůli Blance vedla Praha několik měsíců i se stavební firmou Metrostav.
Podle informací ČTK za své služby firma IDS dosud inkasovala 202 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se totiž protáhly a firmě prý vzrostly náklady.
Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. Termín politici několikrát odložili. Bývalé vedení města jej slibovalo otevřít 2. prosince, nově zvolená rada v čele primátorkou Adrianou Krnáčovou hovoří ale až o jaru 2015.