GM zvýšila prodej svých automobilů v meziročním srovnání o 19 procent a za celý rok vykázala nárůst o 5,3 procenta. Chrysler, který je součástí skupiny Fiat Chrysler, zvýšil odbyt o 20 procent a měl nejlepší prosinec za osm let. Americká \"dvojka\" Ford Motor prodala méně, než se očekávalo, a její odbyt stoupl o 1,2 procenta.
Americký automobilový trh podpořilo ve druhé polovině loňského roku hlavně zlevňování benzinu, což prospělo odbytu velkých vozů, které nabízejí zejména domácí výrobci. Průměrná cena benzinu v USA je nyní asi třetinu pod úrovní z počátku loňského roku. K silnému růstu loni dopomohly i štědré nákupní pobídky a snadný přístup zákazníků k levným úvěrům.
Podle analytika Adama Jonese z banky Morgan Stanley však poptávka po automobilech v USA překračuje tempo růstu ekonomiky a mezd, a její dosavadní růst je tak neudržitelný. Analytici podle agentury Reuters odhadují, že celoroční prodej v USA se loni zvýšil o šest procent na 16,5 milionu vozů a za prosinec se zvýšil o více než deset procent na celoročně přepočtené tempo 16,9 milionu vozů.
Největší japonská automobilka Toyota prodala v prosinci o 13 procent více aut než před rolem a za celý rok se jí odbyt zvýšil o šest procent. Nárůst na konci roku a za celý rok 2014 zaznamenali také další japonští výrobci Nissan a Honda. Německému Volkswagenu se podařilo v prosinci prodej nepatrně zvýšit, za celý rok nicméně odbyt jeho vozů spadl o deset procent.