Ve vyplacených penězích jsou zahrnuty vratky jízdného, proplacené taxíky, ubytování v hotelech a stokorunové vouchery, na které mají nad rámec vratky nárok ti cestující, kteří cestovali vlakem zpožděným více než dvě hodiny, doplnil Joklík. Cestující se o kompenzace hlásili na pokladnách dopravce i emailu namraza@cd.cz.
Celkem jde o tisíce žádostí, z nichž zatím dráhy vyřídily přibližně 52 procent. Jde převážně o jednoznačnější případy, náročnější záležitosti zbývá ještě dořešit. Vyplácení kompenzací proto bude pokračovat ještě několik týdnů.
Reakcí Českých drah na kalamitu a způsobem, jakým dopravce mimořádnou událost zvládl, se zabývali předseda vlády Bohuslav Sobotka, ministr dopravy Dan Ťok i Poslanecká sněmovna. Podle Premiéra selhala zejména komunikace dopravce s cestujícími a vzájemná výměna informací mezi Českými drahami a státní Správou železniční dopravní cesty, která spravuje koleje. Podle něj byli cestující málo informovaní o tom, že pro ně je nejbezpečnější zůstat v zastavených vlacích, které až asi na tři soupravy svítily a topily, než se vydat ven do nepříznivých podmínek.