Hyundai chce letos v ČR zvýšit prodej o sedm pct na 20.000 aut

07.01.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. ledna (ČTK) - Automobilka Hyundai chce letos prodat na českém trhu 20.000 vozů, což představuje proti loňsku nárůst o zhruba sedm procent. Podíl prodávaných vozů z domácího závodu v Nošovicích by se měl zvýšit o pět procentních bodů na 75 procent. Na tiskové konferenci to uvedl generální ředitel českého zastoupení Vladimír Vošický.

Hyundai loni zvýšila prodej o 16 procent na 18.741 vozů a skončila druhá za mladoboleslavskou Škodou Auto. Nejprodávanějším modelem byla i30, následuje ix20 a i20. První dva modely přitom vyrábí v Česku, stejně jako čtvrtý nejprodávanější ix35.

\"Není naším cílem, abychom byli jedničkou letos nebo příští rok, ale chceme dále růst,\" uvedl obchodní ředitel Jakub Tomáš. V roce 2015 se chce firma více zaměřit na firmy. Hodlá bojovat s údajnou diskriminací ve výběrových řízeních ve státním sektoru ve prospěch jiné značky. Chce také začít přebudovávat vizuální styl své prodejní sítě. V tomto roce by se mělo přeměnit kolem deseti dealerství.

Na český trh letos zamíří sedm novinek. V lednu přišla nová generace i20, v březnu dorazí nová i30 z Nošovic, o měsíc později přibude třídveřová i20 Coupe, v květnu se objeví modernizovaná i40, v červnu pak dodávka H350 a v červenci modernizované malé MPV ix20. V srpnu bude následovat nástupce SUV ix35 a také nové SantaFe.

Vozový park Hyundai v Česku tvoří 150.000 aut o průměrném stáří šest let. Celosvětově jihokorejská značka Hyundai loni prodala 4,96 milionu aut, což představuje růst o 4,9 procenta. Letos očekává růst na 5,05 milionu. Celá skupina zahrnující i značku Kia zvýšila prodej o sedm procent na osm milionů vozů a letos plánuje růst o 2,5 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK