Volkswagen zveřejnil své údaje v rámci zahájení autosalonu v Detroitu. V samotném prosinci prodej koncernu vzrostl o 2,7 procenta na 881.000 vozů. Automobilka zaznamenala růst u všech značek díky poptávce v Číně a Evropě, která vyrovnala pokles prodeje v USA a Latinské Americe.
Volkswagen původně předpokládal, že hranici deseti milionů prodaných vozů pokoří teprve v roce 2018. Generální ředitel podniku Martin Winterkorn nicméně v listopadu uvedl, že koncernu se pravděpodobně podaří prodat přes deset milionů aut již v roce 2014.
Prodej u jednotlivých značek a v jednotlivých regionech se výrazně liší, upozornila agentura DPA. Na nejdůležitějším trhu, v Číně, která se na celkovém prodeji podílí třetinou, prodej stoupl o 12,4 procenta. V Latinské Americe naopak klesl o 19,8 procenta.
Z jednotlivých značek se snížil prodej výrobce nákladních aut MAN o 14,4 procenta. Švédské dceřiné společnosti Scania se snížil prodej o 0,8 procenta. Prodej lehkých užitkových vozů stoupl o 3,4 procenta.
Volkswagen již v roce 2013 sesadil General Motors z pozice druhé největší automobilky na světě. Do roku 2018 chce sesadit z první příčky svého japonského konkurenta Toyotu.
Toyota zatím údaj za loňský rok nezveřejnila. K dispozici jsou údaje pouze za devět měsíců, kdy automobilka zvýšila prodej o téměř tři procenta na rekordních 7,615 milionu vozů. V roce 2013 prodala Toyota 9,98 milionu vozů a plánovala zvýšit prodej na 10,2 milionu vozů.
Po splnění cílů prodeje se Volkswagen nyní hodlá zaměřit na ziskovost. Do roku 2017 chce snížit náklady u své vlajkové značky osobních aut o pět miliard eur (140,7 miliardy Kč). Plánuje také dát větší pravomoci svým regionálním zástupcům k posílení operací na trzích jako USA a Brazílie.
Součástí koncernu Volkswagen jsou vedle vlajkové značky VW a české značky Škoda rovněž značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche a Seat. Firma vyrábí rovněž nákladní vozy pod značkami VW, Scania a MAN a vlastní výrobce motocyklů Ducati.