\"V současnosti evidujeme více než 1500 objednávek,\" řekl ČTK šéf prodejní organizace Škody v ČR Luboš Vlček. Základní cena třetí generace Škody Fabia Combi bude začínat na 262.900 korunách. Vyrábět se začala v závodě v Mladé Boleslavi v polovině prosince.
Stejně jako krátká verze Fabie je i Combi postaveno na koncernové modulární platformě MQB. Proti předchůdci je o jeden centimetr delší, o 0,9 centimetru širší a o 3,1 centimetru nižší. Po sklopení zadních sedadel se zavazadelník rozšíří na 1395 litrů. Výška nákladové hrany klesla o 2,6 na 61,1 centimetru. Předek je totožný s provedením hatchback, boční silueta má mírně se svažující linii střechy. Vzadu jsou sdružené svítilny s kontrastním tmavým okrajem. Poprvé je u modelu k dispozici panoramatická střecha.
Fabia Combi bude vybavena celkem šesti motory plnícími nejnovější emisní normu Euro 6. Nejvýkonnější tříválcový diesel 1,4 TDI nabízí 105 koní, u benzinových agregátů je vrchol 110 koní. V druhé polovině roku přijde verze Greenline s udávanou spotřebou 3,1 litru na 100 km. Hmotnost vozu klesla až o 61 kilogramů a začíná na 1004 kilogramech.
Elektronické asistenty zahrnují systém stabilizace podvozku s multikolizní brzdou, rozpoznávání únavy řidiče. Novinkou u tohoto modelu je ukazatel vzdálenosti při parkování vepředu i vzadu, světelný a dešťový senzor nebo bezklíčkové zapalování. Základní vybavení obsahuje šest airbagů.
Po ohlasech zákazníků na chybějící zabudovanou navigaci u hatchbacku bude mít Combi navigační systém Amundsen v rámci volitelné výbavy. Palubní systém také umožňuje ovládání aplikaci z mobilního telefonu na displeji vozu, nebo stahování provozních údajů z auta do chytrého telefonu.
Škoda vyrábí Fabii Combi od roku 2000. Za tu dobu dodala zákazníkům více než 1,1 milionu aut. Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škody za Octavií.