Bez vlivu směnných kurzů se výnosy zvýšily o 4,1 procenta, průměr na jednu společnost pak vzrostl na více než 17,4 miliardy dolarů. Téměř 80 procent společností přitom v minulém finančním roce vykázalo nárůst výnosů.
\"Vlivem pomalého tempa mezinárodní ekonomiky v roce 2014 mělo mnoho spotřebitelů omezené finanční možnosti, na základě čehož se maloobchodní tržby dostaly pod tlak,\" uvedl vedoucí partner oddělení auditu ve společnosti Deloitte Martin Tesař, který je v České republice zodpovědný za spotřebitelský sektor. Z tohoto důvodu bude rozvoj mezinárodního maloobchodního sektoru v roce 2015 podle něj záviset na ekonomické stabilitě několika největších ekonomik. Pro Čínu, eurozónu i Českou republiku, stejně jako pro několik klíčových rozvíjejících se ekonomik, byl rok 2014 obzvláště těžký, dodal Tesař.
Nejvíce maloobchodních firem v žebříčku pochází z Evropy, a to 90. Následuje Severní Amerika s 88 společnostmi. Podle tržeb však patří první příčka Severní Americe, kde průměrný příjem činí téměř 22 miliard USD. Loňský růst výnosů firem v obou regionech však byl nejpomalejší od roku 2009 a téměř čtvrtina firem z Evropy a Severní Ameriky loni vykázala pokles maloobchodních tržeb.
Studie analyzovala 250 největších maloobchodních řetězců z celého světa z hlediska jejich finanční výkonnosti, geografického regionu, produktového sektoru a elektronického obchodování.