Ministři projednají také rozšíření hlavního tahu Plzeň - Domažlice - státní hranice. Němci letos dokončí tříproudou silnici z Chamu k hraničnímu přechodu Folmava a do budoucna plánují rozšíření této komunikace B20 i navazující B85 na čtyřpruh. Češi se obávají toho, že silnice ve Folmavě nebude mít dostatečnou kapacitu. \"Chceme proto po českém státu modernizaci dvouproudé silnice I/26 až do Plzně, na což Němci také tlačí,\" uvedl Bauer. Dodal, že všichni dosavadní ministři dopravy to zatím odmítali.
Rozšíření B20 a B85 bude podle Holmeiera zařazeno v plánu dopravních investic Německa do roku 2030, který bude schválen do konce letošního roku a příští rok bude platit jako zákon. Bavorsko tam chce ještě dostat železniční koridor od hranic do Schwandorfu, který pokračuje do Mnichova nebo Norimberku. Zdvojkolejnění a elektrifikace této trati si má vyžádat podle Holmeiera 350 milionů eur a část z Plzně na česko-bavorskou hranici 106 milionů eur. \"Pokud se na tom ministři 12. února dohodnou, začnou se připravovat projekty,\" řekl poradce Plzeňského kraje pro dopravu Ivan Kalina. Holmeier dodal, že pokud bude výstavba nové trati v plánu spolkových investic, stihne se do roku 2030.
Železnice Praha - Mnichov je podle představitelů obou zemí důležitější než dokončovaný koridor Praha - Plzeň - Cheb, pokračující na Drážďany. V Mnichově je podle politiků důležité mezinárodní letiště a loni byl v bavorském Regensburgu (Řezně) postaven velký přístav a železniční terminál. Podle Holmeiera míří do Německa stále více vlaků z Číny, které pak pokračují dál do Evropy. Logické by bylo, aby jezdily přes Prahu na Mnichov, a ne přes Drážďany, řekl.
Dnešní rezoluce, kterou podepíšou politici a zástupci hospodářských komor Plzeňského kraje, Dolního Bavorska a Horní Falce, odejde v příštích dnech českým a bavorským ministerstvům a parlamentům. Plán spolkových investic by měl být uzavřený do poloviny roku. Pokud tam zmíněné akce budou, česká strana bude muset reagovat.