Japonsko-francouzská automobilka zahájila sériovou výrobu nových modelů lon i v květnu. Nejvíce šly loni na odbyt vozy Toyota Aygo, kterých se prodalo 72.000. Modelů Peugeot se prodalo 66.000, vozů značky Citroën o tisíc méně. \"Nejúspěšnějším trhem pro TPCA byla Velká Británie, kam putovalo 25 procent výroby,\" řekl Kňava. Druhým největším trhem pro kolínskou automobilku byla Francie a třetí Itálie následovaná Německem a Nizozemskem.
Letos TPCA odhaduje, že vyrobí přibližně 220.000 aut, což je o deset procent méně než se při startu výroby nových modelů předpokládalo. Proto se výrobní režim v závodě v březnu změní z třísměnného provozu na dvousměnný a následně se zrychlí linka. Firma také bude muset propustit stovky agenturních pracovníků. Nyní v TPCA pracuje kolem 3700 lidí.
Kolínské automobilce TPCA v roce 2013 meziročně klesly tržby i zisk shodně o 13 procent. Tržby činily podle auditovaných výsledků 29,8 miliardy korun, zisk před zdaněním 278,1 milionu korun. Hlavním důvodem poklesu byly nižší prodeje a významná investice do přípravy výroby nových vozů. Loňské hospodářské výsledky firma oznámí v červnu.