\"Trhy, z kterých primárně čerpáme sice nejsou až tak cenově citlivé, přesto se tam slabá koruna jednoznačně projeví,\" uvedla Palatková. Podle ní se kvalita služeb v Česku stále zlepšuje, takže by klienti měli být v tuzemsku spokojení a měli by se vracet.
Zahraniční turisté jezdí do České republiky zejména za památkami. Podle Palatkové je to aktivum, které si země musí pěstovat. \"Nejde ale jen o to, že se udělá nová omítka, je nutné nabídnout návštěvníkovi zážitek. Jen za opravenou památkou nikdo nepojede. Klient je tak zhýčkaný, že chce pořád víc a víc. Prohlížet si jen ve vitrínách cenné předměty, to ho neuspokojuje,\" uvedla.
Podle ní stále přetrvává problém s počtem nocí, které zejména zahraniční návštěvníci v ČR stráví. V Praze jsou to tři noci, v jiných místech méně. \"Dostat zahraničního klienta do regionů je stále poměrně složitá záležitost,\" uvedla Palatková.
Domácí turista je podle Palatkové nevypočitatelný a jeho chování je závislé na mnoha faktorech. \"I vzhledem ke slábnoucí koruně bychom mohli očekávat, že tuzemští klienti zůstanou více doma,\" uvedla.
Na brněnském výstavišti dnes začaly veletrhy cestovního ruchu Go a Regiontour. Pořadatelé letos zaznamenali mimořádně velký zájem, přihlásilo se 1000 vystavovatelů. Partnerskou zemí je letos Maďarsko, veletrhy se soustředí na nabídku zemí visegrádské čtyřky. Potrvají až do neděle, veřejnosti jsou přístupné od pátku.