Mluvčí ČD Kateřina Šubová uvedla, že jde o první nasazení lokomotivy s pohonem CNG v celé střední Evropě. \"Z tohoto pohledu se jedná o průkopnický krok v oblasti nízkoemisních způsobů dopravy v Moravskoslezském kraji,\" uvedla Šubová.
Mluvčí Vítkovic Eva Kijonková uvedla, že 15 metrů dlouhá a čtyři metry vysoká lokomotiva patří k nejvýkonnějším svého druhu v Evropě. \"Vznikla přestavbou z dieselové lokomotivy řady 714 poskytnuté Českými drahami. Lokomotiva s označením 714.801 nyní potáhne osobní vozy ČD, a to na třech pravidelných spojích denně,\" uvedla Kijonková.
Obchodní ředitel společnosti Vítkovice Doprava Martin Žák uvedl, že domovskou stanicí lokomotivy je nádraží Opava východ. \"V jeho blízkosti máme záměr vybudovat stacionární plnící stanici CNG. Plnit se z ní bude nejen lokomotiva, ale i autobusy příměstského přepravce a využívat ji mohou i všichni motoristé s auty na CNG,\" uvedl Žák.
Lokomotiva je podle Kijonkové schopna na jedno naplnění urazit až 1500 kilometrů. Záleží ovšem na profilu trati a hmotnosti samotného vlaku. \"Ten bude mít na trati mezi Opavou a Hlučínem převážně čtyři vagony. V mezičasech bude CNG lokomotiva využívána také pro posun na vlečce v Opavě,\" uvedla mluvčí.
Provoz lokomotivy je podle ní o zhruba 40 procent levnější než u lokomotivy s podobnými parametry na naftu. \"Kromě toho je provoz ekologický - lokomotiva neprodukuje žádné prachové částice a má výrazně nižší emise oxidu dusíku, oxidu uhličitého a uhelnatého,\" uvedla Kijonková.