Průměrný klient loni zaplatil za služby banky o dvě koruny více

16.01.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. ledna (ČTK) - Průměrný klient zaplatil ve čtvrtém čtvrtletí 2014 za užívání bankovních služeb 181 Kč. To je o dvě koruny méně než v předchozím čtvrtletí, ale o dvě koruny více než na začátku roku. Vyplývá to z Klientského indexu, který sestavuje server Bankovnipoplatky.com.

Poslední čtvrtletí roku bylo klidné proti předchozímu vývoji, kdy se na trhu objevily nové produkty i rozsáhlejší změny v sazebnících. \"Přesto díky minulým změnám v produktech a jejich nastavení se u méně inovovaných produktů projevuje to, že trend směrem ke stále nižším poplatkům za základní bankovní služby pokračuje,\" uvedl server.

Z analýzy vyplývá, že narůstá počet klientů nízkonákladových bank, které deklarují vedení účtu zdarma. Reálně klienti zaplatí průměrně 20 až 50 Kč měsíčně. Naopak ubývá klientů, kteří mají měsíční náklady na vedení účtu mezi 100 až 150 Kč. Pokračuje ale nárůst respondentů, kteří zaplatí za vedení bankovního účtu přes 180 Kč za měsíc.

Pořadí nízkonákladových účtů se ve čtvrtém čtvrtletí nezměnilo a první čtyři příčky banky obhájily. U nejlevnější Equa bank se průměrné náklady běžného účtu zvýšily o pět korun na 12 Kč za měsíc. U dalších třech bank, Air Bank s malým tarifem (24 Kč), Fio s běžným účtem (32 Kč) a mBank s mKontem (57 Kč), naopak průměrné měsíční náklady za vedení bankovního účtu klesly.

Server sleduje podrobně chování klientů. Nejde tedy jen o to, u jaké banky jsou, ale hlavně kolikrát danou službu užijí. Díky tomu je celkový poplatek klienta ovlivněn nejen tím, jak drahou banku má, ale především tím, jak se v ní chová. Pokud je někdo aktivní, tak v průměrně drahé bance platí měsíčně stokoruny. Jestliže někdo banku prakticky neužívá, tak i v drahé bance se může dostat pod 100 Kč měsíčně.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK