\"Já bych si představoval, abychom tady těch firem měli minimálně deset až dvacet, abychom tady tu expozici měli podstatně rozsáhlejší. Ale chápu, že teď po období krize není tak jednoduché motivovat firmy, nepodaří se to ze dne na den,\" řekl Jurečka ČTK a České televizi.
\"My máme příští týden na ministerstvu zemědělství další jednání o podpoře proexportních aktivit a já tady chci výrazně více pomoci financovat náklady na účast našich firem na těchto veletrzích. Protože pokud tady (firmy) nebudou, tak se velice těžko buduje pozice pro rozšíření proexportních možností,\" řekl Jurečka.
\"Tady máte velký německý trh, projde tu za deset dnů 350.000 účastníků, je tady spousta zástupců zahraničních firem,\" uvedl ministr. \"Myslím, že být tady, být viděn a mít možnost prezentovat své výrobky je naprosto klíčové pro to, jestli chci jít někam dál do světa,\" dodal.
Podle ministerstva zemědělství české firmy vystavují na 160 metrech čtverečních, celková výstavní plocha veletrhu činí 115.000 metrů čtverečních. Formu expozice Jurečka pochválil, český stánek ve stylu jihočeského vesnického baroka je podle něj dobrý a dává firmám prostor pro prezentaci jejich výrobků.