Z celkových 85.596 cestujících bylo 81.914, kteří na letišti svoji cestu začínali či končili. Zbytek byli cestující tranzitní. \"Důvodem tohoto vývoje jsou dva známé faktory. Nejprve události kolem Krymu a následná ukrajinsko-ruská krize a poté propad ruské ekonomiky v důsledku poklesu cen ropy a sankcí vyhlášených Evropskou unií, který vyvrcholil prudkým oslabením rublu koncem roku 2014, kdy se jeho hodnota vůči české koruně propadla až o 52 procent ve srovnání se začátkem roku,\" uvedl Zábranský.
Pokles výkonů na letišti byl zaznamenáván v průběhu celého roku 2014, ale v prvním pololetí byl způsoben hlavně tím, že ve stejném období roku 2013 byly oproti roku 2014 provozovány linky ČSA do Samary, Ural Airlines do Ťumeně, a také linka společnosti Rossiya do Petrohradu, jejichž provoz byl koncem prvního pololetí 2013 zastaven. Na celoročním poklesu měl konec těchto linek asi třetinový podíl.
Od května se pak začal projevovat pokles zájmu ruské klientely. \"Určité zlepšení trendu roku 2014 sice bylo zaznamenáno v červenci a srpnu, ale od září pokles pokračoval, což mělo za následek nižší obsazenost letů a následné omezení počtu frekvencí na některých linkách s platností od začátku zimního letového řádu, což je od 26. října.
Snížení počtu cestujících a tím i pokles příjmů letiště částečně vykompenzovalo tím, že odsunulo některé plánované investice. \"Díky tomu zůstane společnost zisková, odhad hrubého zisku se pohybuje na úrovni 5,5 miliónů korun,\" dodal Zábranský.
Přijatá úsporná opatření se podle něj se nijak nedotkla zaměstnanců, nebyl ani snížen jejich počet, platy či omezen sociální program společnosti.