Televizní reklama se vzpamatovala z předloňského propadu a podle údajů Admosphere loni vyskočila o 12 procent na ceníkový objem 31,18 miliardy korun. Opětovnému růstu pomohlo uklidnění situace, především díky vstřícnějšímu přístupu televize Nova k reklamním zadavatelům. Víc než tříprocentní nárůst loni vykázal rozhlas, a to na 6,06 miliardy korun.
Ceníková hodnota reklamního prostoru se loni snížila u tiskových médií, podle srovnání Admosphere o tři procenta na 17,5 miliardy korun. Zhruba o procento se snížila venkovní reklama na 4,48 miliardy a prakticky nezměněná byla internetová reklama s ceníkovými 6,49 miliardy Kč. Internetovou reklamu studie posuzuje pouze v rozsahu takzvané display, tedy bannerové inzerce, kterou zveřejňuje v rámci projektu AdMonitoring.
Admosphere upozorňuje, že ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za r. 2013 a 2014 Mediatyp 2013 2014 Nárůst/pokles TV 27,802.137.000 Kč 31,178.306.000 Kč 12,14% Tisk 18,039 126 000 Kč 17,497.932.000 Kč -3,00% Internet* 6,499.302.000 Kč 6,494.905.000 Kč -0,07% Rádio 5,844.355.000 Kč 6,063.021.000 Kč 3,74% Venkovní (OOH) 4,528.262.000 Kč 4,482.220.000 Kč -1,02% Celkem 62,713.182.000 Kč 65,716.384.000 Kč 4,8%
Pozn.: Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH,a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)