I přes dnešní zamítavé stanovisko je ministr Ťok rozhodnutý materiál s minimálními úpravami předložit znovu. \"Celkové znění by mělo být velmi podobné, nebudu dělat žádné zásadní změny. Jsem přesvědčený, že by se tato zakázka měla soutěžit, to nám navíc ukládá zákon a jsme schopní dosáhnout lepší ceny,\" řekl ČTK. Bude ještě třeba zajistit, aby soutěž neohrozila spolehlivé zajištění zimní údržby, dodal mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Celkem chce ministerstvo dopravy vypsat soutěže na čtyřletou údržbu ve 21 oblastech v Libereckém, Středočeském, Královéhradeckém, Zlínském kraji a na Vysočině, což je zhruba třetina sítě silnic první třídy v Česku.
Ministerstvo správce pro údržbu silnic našlo prostřednictvím otevřené soutěže zatím jen v pěti oblastech. U těchto pilotních projektů je spokojené s cenou i kvalitou údržby. Velká část údržby se ale stále zadává bez výběrového řízení a zajišťují ji vlastními silami nebo s pomocí subdodavatelů Správy a údržby silnic zřizované kraji.
Soutěž na služby spojené se zimní a běžnou údržbou ve 21 oblastech ministerstvo dopravy vypsalo už v polovině loňského roku. Kvůli nejasnostem v zadávacích podmínkách ale musel úřad původní řízení zrušit a přípravu na vypsání soutěže včetně informování vlády o záměru podstoupit znovu.
V Česku je 6500 kilometrů silnic první třídy. Dálnice a část rychlostních silnic spravuje prostřednictvím vlastních správ Ředitelství silnic a dálnic. Silnice druhé a třetí třídy spravují kraje.