MZe:V rámci vánoční soutěže se prodalo zboží za více než 100 mil

19.01.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 19. ledna (ČTK) - V rámci vánoční soutěže a kampaně na propagaci českých potravin se prodalo přes 3,2 milionu kusů výrobků v celkové hodnotě přesahující 100 milionů korun. Na tiskové konferenci to dnes řekl ministr zemědělství Marian Jurečka. Náklady na kampaň dosáhly 32 milionů korun. Impulzem ke spuštění kampaně bylo především ruské embargo na dovozy potravin ze Západu.

Účastníci v rámci soutěže v období od 27. října 2014 do 4. ledna 2015 odeslali 111.000 vyplněných karet. Aby kartu mohli odeslat, museli nasbírat a na každou z nich vylepit 30 log označující domácí či kvalitní potraviny ze zakoupených výrobků. Ministerstvo původně odhadovalo, že by počet zaslaných karet mohl dosáhnout okolo 75.000.

\"Právě oslovujeme společnosti a podniky, které jsou držiteli označení kvality, zda by nám byli ochotni dodat čísla porovnání prodejů za koncová období let 2013 až 2014,\" uvedl Jurečka. Srovnání dat má přinést přesnější obrázek o tom, nakolik soutěž prodeje domácích potravin zvýšila.

Spotřebitele k účasti v soutěži lákali hodnotné věcné ceny. Vítězové těch hlavních byli dnes vyhlášeni v rámci tiskové konference. Vítězka soutěže obdržela od ministra symbolický klíč od osobního automobilu Škoda.

Kampaň byla reakcí na situaci po vyhlášení ruského embarga na dovoz potravin z EU, USA, Austrálie, Kanady a Norska. Podle Evropské komise zasáhlo embargo zemědělskou produkci z EU v hodnotě pěti miliard eur.

Podle odhadu ministerstva zemědělství měli čeští vývozci zemědělských a potravinářských produktů loni přímo na tržbách přijít o 250 až 300 milionů korun. Propad cen v důsledku přetlaku zboží na unijním trhu jim podle Potravinářské komory mohl způsobit až miliardové škody.

Marketingové kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelily v nedávné době kritice. Například podle protokolu z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle současného vedení ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.

mjr mal

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK