Účastníci v rámci soutěže v období od 27. října 2014 do 4. ledna 2015 odeslali 111.000 vyplněných karet. Aby kartu mohli odeslat, museli nasbírat a na každou z nich vylepit 30 log označující domácí či kvalitní potraviny ze zakoupených výrobků. Ministerstvo původně odhadovalo, že by počet zaslaných karet mohl dosáhnout okolo 75.000.
\"Právě oslovujeme společnosti a podniky, které jsou držiteli označení kvality, zda by nám byli ochotni dodat čísla porovnání prodejů za koncová období let 2013 až 2014,\" uvedl Jurečka. Srovnání dat má přinést přesnější obrázek o tom, nakolik soutěž prodeje domácích potravin zvýšila.
Spotřebitele k účasti v soutěži lákali hodnotné věcné ceny. Vítězové těch hlavních byli dnes vyhlášeni v rámci tiskové konference. Vítězka soutěže obdržela od ministra symbolický klíč od osobního automobilu Škoda.
Kampaň byla reakcí na situaci po vyhlášení ruského embarga na dovoz potravin z EU, USA, Austrálie, Kanady a Norska. Podle Evropské komise zasáhlo embargo zemědělskou produkci z EU v hodnotě pěti miliard eur.
Podle odhadu ministerstva zemědělství měli čeští vývozci zemědělských a potravinářských produktů loni přímo na tržbách přijít o 250 až 300 milionů korun. Propad cen v důsledku přetlaku zboží na unijním trhu jim podle Potravinářské komory mohl způsobit až miliardové škody.
Marketingové kampaně v resortu ministerstva zemědělství čelily v nedávné době kritice. Například podle protokolu z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský intervenční fond a Vinařský fond vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. V některých tendrech byl prý porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle současného vedení ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu.
mjr mal