Eurovia v dnešním dopise zaslaném ŘSD odmítla zodpovědnost za současný kritický stav na základě dvou argumentů, uvedlo ŘSD. Jde o použití takzvaného studeného odvalu na údajný pokyn ŘSD a nedostatečná údržba mostů, které se podle Eurovie dopustil státní správce silniční infrastruktury.
Podle ŘSD ale sondy pod povrch dálnice odhalily jiný materiál než normovaný studený odval. \"Materiál skutečně zastižený kopanými sondami v násypech nemá chemické a geofyzikální vlastnosti požadované závaznými technickými předpisy,\" uvedla ve zprávě státní organizace. Podle ní stavební materiál nebyl údajně správným způsobem certifikován a jeho certifikát navíc v průběhu výstavby zanikl.
Stát se rovněž se společností Eurovia neshodne na závažnosti poruch, které se na ostravských mostech objevily. Zatímco podle stavební firmy jsou mosty v kategorii 3, která znamená možné použití s omezením, podle ŘSD jde o kategorii 7 - tedy havarijní stav mostů. Na sklonku loňského roku proto na nich snížila maximální rychlost na 30 kilometrů v hodině.