\"Jsme ve finální fázi, kdy dnes byly započaty kolaudace a zkratové zkoušky na trakčním napájení. Vše nasvědčuje tomu, že termín 6. dubna stihneme,\" řekl ČTK Ďuriš.
Kolaudace je důležitý krok ke zprovoznění metra. Do tunelů a stanic se v následujících týdnech vypraví sedm kolaudačních komisí, které procházejí stanice a jejich technické zázemí. \"Kolaudace jsou naplánovány zhruba do poloviny března,\" řekl Kruml.
Dělníci ve stanicích dodělávají například podhledy, světla a opravují obložení a dlažbu. \"Dodělávají se podobné ´malé´ věci, důležité je, že dokončena je požární část, čidla nebo měnírny elektrického proudu. Například kamery budou namontovány až nakonec, aby je tu prach nepoškodil,\" řekl Kruml.
Dopravce čekají kromě kolaudace zkušební jízdy, do kterých zapojí běžné soupravy. Teprve po jejich dokončení může DPP spustit naplno provoz s cestujícími.
Na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Nyní jezdí ve špičce na trase A celkem 19 souprav, po otevření nových stanic by jich mělo být 24 či 25. V prodlouženém úseku by mělo platit takzvané pásmování, to znamená, že ne všechny spoje pojedou až do Motola. Stejně je provoz řešen v koncových úsecích trasy C nebo mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař na trase A.
Stavba začala v roce 2009. Plánovaný rozpočet zhruba šestikilometrového úseku je 22,5 miliardy korun, podle Ďuriše bude konečný účet asi o dvě miliardy nižší.