Projekt vytvoří celkem až 500 nových pracovních míst. Kromě outletu počítají plány společnosti v lokalitě s téměř šesti hektary rozvojových ploch například s letištním hotelem s 250 lůžky a čerpací stanicí. Centrum se bude otevírat ve třech fázích. Ta první počítá s 60 obchodními jednotkami a prodejní plochou 12.000 m2. Druhá fáze by měla následovat v roce 2017. O rok a půl později by mělo centrum mít 26.000 m2 a 150 obchodů. Budova celkem disponuje prodejní plochou 31.000 m2.
\"Máme zhruba na 60 procentech plochy již identifikovaného nájemce, se kterými projednáváme podmínky nájmu,\" uvedl Kubišta. Centrum by do Česka mělo přinést prémiové módní značky, které ve dvou současných outletových centrech v ČR chybějí. Minimální výše slevy má u prodávaného zboží dosáhnout 40 procent.
Podle Kubišty budou minimálně čtvrtinu návštěvníků centra tvořit zahraniční cestující z pražského letiště. \"S oslabením koruny se z Prahy stává ještě atraktivnější destinace pro zahraniční turisty. Máme ambici k nám stáhnout velkou část útrat zahraničních návštěvníků,\" dodal Kubišta. Do outletového centra bude z letiště jezdit autobusová linka, další spojení bude na budoucí stanici metra Veleslavín. Projekt počítá s tím, že Pražané budou tvořit 35 procent zákazníků.
Roční návštěvnost centra v první fázi by měla dosáhnout dva miliony zákazníků. Ve spádové oblasti outletu do 30 minut jízdy autem žije 1,1 milionu lidí, v okruhu jízdy 60 minut pak 2,6 milionu. Podle analýzy obchodního potenciálu The Prague Outlet je kupní síla na osobu v půlhodinové dojezdové vzdálenosti o třetinu vyšší, než je průměr ČR a je srovnatelná s mnohými městskými oblastmi západní Evropy.
V budově The Prague Outlet mělo původně fungovat outletové centrum Galleria Moda, projekt ale zkrachoval ještě dříve než začal. V roce 2013 centrum v rámci konkurzu koupila společnost Dreitonel, která se loni přejmenovala na The Prague Outlet. Náklady na převzetí, částečnou přestavbu centra a jeho uvedení do provozu dosahují téměř miliardy korun.