Úsek z Veselí do Bošilce by mělo stavět konsorcium vedené společností Strabag, ve kterém je druhým ze členů Eurovia CS. Obě společnosti jsou obsaženy i ve druhém konsorciu pro stavbu druhého úseku Borek - Úsilné. Zde je ale vedoucím sdružením Eurovia. Firmy vybralo před několika dny Ředitelství silnic a dálnic ve dvou tendrech za více než miliardu korun.
\"Do konce roku by měl být vybrán vhodný uchazeč na realizaci úseků Bošilec - Ševětín a Ševětín - Borek,\" řekl jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD). Stále ale podle něj zůstává otevřena otázka obchvatu Českých Budějovic. V minulosti se v souvislosti s touto komunikací řešil například počet dálničních sjezdů v blízkosti krajského města. \"Zatím platí to, co je naprojektováno. To znamená pět sjezdů. Otázkou však zůstává, co se začne stavět a zda nedojde ke změně stavby před dokončením,\" uvedl primátor Českých Budějovic Jiří Svoboda (ANO).
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V provozu už je dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Podle zástupců ŘSD bude komunikace přes celý Jihočeský kraj hotova do roku 2021. Předpokládané náklady na stavbu zbylých úseků jsou zhruba 80 miliard korun.