\"Jedná se o naprosto klíčovou zakázku, která potvrzuje, že naše výrobky jsou kvalitní a konkurenceschopné,\" řekl serveru předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek. Je to druhá zakázka, kterou firma v Německu získala. V roce 2013 podepsala s Deutsche Bahn smlouvu na dodávku šesti moderních elektrických vlaků za 2,6 miliardy korun.
Plzeňská Škoda zároveň společně s francouzským koncernem Alstom usiluje o dodávku 80 elektrických vlaků pro Severní Porýní-Vestfálsko za tři miliardy eur (zhruba 83 miliard korun). V kontraktu je zahrnutá výstavba obrovského depa v Německu.
Skupina firem kolem Škody Transportation se zhruba 5000 zaměstnanci utržila předloni 14,6 miliardy korun, což bylo oproti roku 2012 o téměř pět procent méně. Seskupení snížilo v roce 2013 čistý zisk meziročně o téměř 42 procent na 1,75 miliardy korun. V Česku zaměstnává zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů dává skupina každoročně kolem jedné miliardy korun.
Hlavními produkty jsou nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, trakční motory a kompletní pohony pro dopravní systémy. Do skupiny patří plzeňské firmy Škoda Transportation, Škoda Electric a Movo, ostravská Škoda Vagonka, Pars Nova Šumperk a pražský výrobce výkonové elektroniky Poll. V Maďarsku je to podnik Ganz-Škoda, v Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod a v Německu Škoda Transportation Deutschland.