Zisk Lenova po akvizici Motoroly klesl o pět procent

03.02.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Peking 3. února (ČTK) - Čínské společnosti Lenovo, která je největším výrobcem osobních počítačů na světě, klesl čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí o pět procent na 253 milionů dolarů (6,2 miliardy Kč). Do výsledku se promítlo převzetí výrobce telefonů Motorola od amerického Googlu. Tržby Lenova se ale zvýšily, a to o 31 procent na 14,1 miliardy dolarů, oznámila dnes firma. Lenovo tvrdí, že společně s převzatou Motorolou je nyní třetím největším výrobcem chytrých telefonů na světě za americkým Applem a jihokorejským Samsungem.

Akvizice amerického výrobce mobilních telefonů Motorola Mobility za 2,9 miliardy USD byla dokončena v říjnu. Lenovo poté zahrnula dvě měsíce činnosti Motoroly do čtvrtletních hospodářských výsledků. Lenovo, které sídlí v Pekingu, kromě toho v září převzalo jednu z divizí americké technologické společnosti IBM, která se zaměřuje na levné počítačové servery.

Lenovo se chce přeměnit dodavatelem mobilních zařízení a firemních produktů. Tato transformace podle firmy pokračuje rychle. Tržby v divizi mobilních zařízení stouply o 109 procent na 3,4 miliardy dolarů, a tvořily tak necelou čtvrtinu celkových příjmů za třetí kvartál. Podíl osobních počítačů se naopak snížil z 81 na 65 procent.

Lenovo tvrdí, že Motorole se během tří vykazovaných měsíců dařilo. Výrobce prý během této doby prodal rekordních více než deset milionů telefonů. Lenovo se po sloučení s Motorolou stal trojkou na světovém trhu s chytrými telefony s tržním podílem 6,6 procenta, oznámila také firma.

Výkonný ředitel Lenova Jang Jüan-čching agentuře Reuters řekl, že převzetí Motoroly pomůže firmě odlišit se od čínských konkurentů Xiaomi a Huawei. \"Nejsme stejní jako jiní čínští hráči, protože jsme se nyní stali globálním hráčem,\" uvedl Jang.

Lenovo také nadále upevňovalo svůj podíl na klesajícím trhu s osobními počítači, na kterém si ve čtvrtletí zajistilo rekordní pětinový podíl. Dodávky jí stouply o pět procent, což kontrastuje se zhruba tříprocentním poklesem v širším odvětví. Silný růst prý firma měla především ve východní Evropě.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK