Vozový park podle ředitele sdružení Antonína Šípka neustále stárne. \"Přitom se dle dostupných statistik od počátku roku 1995 vozový park zvýšil o více než 1,92 milionu a v ČR se prodaly přes tři miliony nových osobních automobilů,\" uvedl. Průměrné stáří stoupá kvůli dovozu ojetých vozů v nevyhovující věkové struktuře a stále nízkému počtu vozidel vyřazovaných z provozu. Za 20 let se do ČR dovezlo 2,6 milionu ojetých aut.
Počet registrovaných autobusů se zvýšil o 173 na 19.889 vozidel. Jejich průměrný věk stoupl o 0,09 roku na 14,85 roku. Stárne i většina ostatních kategorií vozidel. Průměrný věk užitkových a nákladních aut se zvýšil z 12,2 na 12,7 roku. U traktorů to bylo více než 31 let a u motocyklů se stáří pohybuje kolem 32 let.
\"Z uvedených čísel jasně vyplývá, že obměna vozového parku v ČR je v podstatě u všech kategorií vozidel dlouhodobě nedostatečná,\" dodal prezident sdružení Martin Jahn. Podle něj je třeba konečně přijímat konkrétní opatření motivující občany k vyřazování přestárlých, ekologicky a bezpečnostně nevyhovujících vozidel z provozu. Prvním z opatření je novela silničního zákona, která ruší tzv. polopřevody. Ministerstvo průmyslu a obchodu údajně uvažuje o dotaci za vyřazování přestárlých aut na vrakoviště.