\"S ohledem na další strategii směřování podniku související zejména s posílením kapacity doručovatelské sítě dojde k ukončení terénního sběru informací na všech čerpacích stanicích,\" uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.
Česká pošta začala sbírat údaje o cenách na čerpacích stanicích a uvádět je na webu www.tankujlevneji.cz v roce 2013. Projekt podpořilo ministerstvo průmyslu a obchodu i Česká obchodní inspekce. Naopak pumpaři se k němu stavěli zdrženlivě.
\"Z pohledu České pošty splnil projekt očekávané cíle a přispěl ke zvýšení kvality poskytovaných služeb motoristům, kteří mohli prostřednictvím webové aplikace získat aktuální přehled o dostupnosti požadovaných služeb,\" dodal Vitík.
Web tankuj levněji byl jednou z aktivit pošty, jak nahradit klesající příjmy z klasických doručovacích služeb. Mezi další pokusy patří doplňkový prodej zboží na pobočkách nebo záměr dodávat volně dostupné léky.
Česká pošta má přes 3200 poboček a za loňský rok počítá s poklesem zisku na více než 200 milionů korun. Letos od února zdražila některé základní služby. Od tohoto kroku si slibuje získat navíc zhruba 400 milionů Kč.