Tržby prodejce letenek Asiana vzrostly o 7,2 pct na 2,2 mld. Kč

03.02.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 3. února (ČTK) - Společnosti Asiana provozující internetový portál Letuška.cz zaměřený na prodej letenek loni vzrostly tržby předběžně o 7,2 procenta na 2,2 miliardy korun. V tiskové zprávě to dnes uvedla společnost. Zhruba 86 procent obratu tvořil prodej letenek, zbytek připadal na další cestovní služby, jako je například prodej pojištění nebo rezervace ubytování.

„V minulém roce jsme prodali téměř 167.000 letenek za 1,8 miliardy korun. Polovinu z nich si lidé koupili přes internet, což je o 28 procent více než v roce 2013,\" uvedla spolumajitelka Asiany a portálu Letuška.cz Šárka Litvinová.

Mezi nejpopulárnější destinace patřily podle množství prodaných letenek v minulém roce Paříž, Moskva a Frankfurt. Přestože společnost meziročně prodala o 11 procent letenek více, předpokládá, že celkový trh spíše klesal.

Firma loni investovala 16 milionů korun do hardware a software. Šlo o největší roční investovanou částkou od založení společnosti, uvedla Litvinová.

Letuška na Českém trhu působí od počátku devadesátých let. Od roku 2012 vstoupila na Slovenský trh pod doménou Superletuska a následně pak spustila prodej letenek v Bulharsku na portálu Airmeti.

cfr mol

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK