Spolu s nárůstem cestujících dopravce očekává v letošním roce zlepšení hospodářských výsledků. Podle schváleného podnikatelského plánu by měl státní dopravce v letošním roce vykázat kladný provozní zisk (EBIT). Do ztráty ale hospodaření osobního železničního dopravce stáhnou téměř miliardové náklady na placení úroků z dluhu, uvedl Krtek.
Celková ztráta Českých drah ale bude nižší než uvedená miliarda korun. V roce 2013 osobní doprava prodělala zhruba 1,8 miliardy korun. Výsledky za loňský rok dopravce zveřejní v dubnu.
Tržby z prodeje jízdenek by měly být podle plánů ČD vyšší o zhruba 200 milionů korun. Hospodaření by měly vylepšit úspory v řádu desítek milionů korun například za marketing, levnější paliva a energie a externí právní služby.
Zároveň dopravce v letošním roce neočekává výplatu několika miliard korun z prodeje nádraží státní Správě železniční dopravní cesty (SŽDC), který se vleče už několik let a v současnosti závisí na postoji Evropské komise k otázce ocenění tohoto majetku. Proti prodeji nádraží jiné státní organizaci totiž dlouhodobě protestují tuzemští soukromí dopravci, kteří jej označují za veřejnou podporu.
Podle člena představenstva Michala Štěpána, který je odpovědný za osobní dopravu, souvisí nynější pětiletý trend nárůstu cestujících s postupnou obnovou vozidlového parku. V poslední době dopravce například nakoupil jednotky Railjet pro mezistátní linku z Prahy do Štýrského Hradce přes Brno a Vídeň, nebo starší klimatizované vagony od rakouských drah ÖBB. Zároveň za nárůstem podle něj stojí zvyšování pracovní mobility a výstavba nových zastávek, které spolu s kraji buduje SŽDC a které přinášejí nové cestující v příměstské dopravě.